Tisdag

Jag är uttråkad. Vill hitta på något roligt, men vad? Träna skulle vara jävligt roligt och välbehövt, men det kan jag tyvärr inte göra med risk för att bli värre istället för bättre. För tillfället känns det som att det enda man gör är äter, fast jag ändå inte äter så mycket egentligen. Det bara känns så när man inte får träna. Och ja, jag är medveten om att jag låter lite tjatig men jag är less. Inte får jag heller äta nåmer av den där c-vitaminsaken idag, man får visst bara ta en om dagen. Inbillar mig att det hjälper att ta fler men tydligen inte då. ;) Egentligen känner jag mig inte så sjuk för övrigt idag men orken saknas fortfarande och halsen är mongo. Har i alla fall orkat mig ut på en lite kortare promenad två gånger idag. Så jag har försökt göra något vettigt trots allt.

Imorgon borde jag nog vara förbi arbetsförmedlingen och se vad dom har att säga, har inte hört av dom sen i augusti när jag skrev in mig. En aning konstigt tycker jag. Har ju som inget jobb egentligen. Har ju iofs IKEA ibland på helgerna någon timme, men man kommer tyvärr inte så långt på det. Skulle kanske vara bra med en utbildning, då borde väl chanserna för att få ett jobb öka lite i alla fall? Börjar bli lite less på att strosa runt på veckorna och kanske jobba någon timme på helgerna då jag egentligen hellre är ledig. Nå, man ska väl kanske vara glad att man får lite pengar i alla fall? Finns ju alltid någon som har det värre. ;)


Haha, lite smått glad efter ett träningspass. ;) Från "förr i tiden" när vi gymmade...
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Värsta glad du såg ut ;) Nej, men man förstår ju att du tycker det är jobbigt. Du har ju haft rutiner i tolv år då du gått i skola. Nu efter studenten får man smaka på allvaret med vuxenlivet, man måste ju själv ta tag i sitt liv och inte vänta på att någon annan gör det åt en. Det funkar inte så tyvärr. Vi är människor och vi behöver lite rutiner i våra liv för att känna välbefinnande. Man vill ju ha ett schema att gå efter och veta som som komma skall, att leva i ovisshet är inte så hälsosamt i längden. Vi behöver känna oss behövda för att känna att våra liv är meningsfulla. You know, haha nu drog jag allt det där pedagogiska vi haft på lektionerna i skolan om självförverkligande och grejer :)

2009-02-10 @ 20:13:03
URL: http://ablondemoment.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jo det är ju rastlöst. Nja, jobb finns ju ine i överflöd här om man inte har en utbildning. Man får söka, söka och söka. Annars kan man ju alltid flytta eller börja plugga också :)

2009-02-10 @ 20:19:58
URL: http://ablondemoment.blogg.se/
Postat av: Fs ma

Varsågod,det var så lite så..lite tant-terapi bara ;)

2009-02-10 @ 20:26:52
Postat av: Anonym

men vilken söt bild :D

2009-02-27 @ 14:56:42
URL: http://petronellllla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0