Mycket igen

Nu har det hunnit hända en massa igen sedan sist jag skrev. Bland annat så har vi köpt ett hus! :) Det var egentligen inte meningen att vi skulle köpa ett redan nu, utan vi tänkte mest bara börja kolla lite smått bara för att. Lite svårt att hålla sig från att köpa ett när man hittar "det" huset så då blev det så. Nu är det bara att hoppas på att Fredde inte blir av med jobbet, och att jag lyckas hitta mig ett jobb med säker inkomst varje månad. På tal om jobb så har jag ju faktiskt fått börja jobba lite som vikarie på olika förskolor här i Piteå, så det är ju bättre än ingenting i alla fall. :) Fick börja förra veckan och då jobbade jag mån-tis-ons, inte dåligt för att ha börjat nyss. ;) Det var lite kämpigt dock för vi hade tentavecka förra veckan, men det gick till slut! Hoppas bara att tentan gick bra så man slipper göra om den!

Får se om man får jobba något imorgon, måste i alla fall till tandläkaren bara jag får en tid! Lyckades visst tappa en del av en tand helt plötsligt idag, skumt! Hoppas det går att fixa utan att man ska behöva dra ut den, för det vill jag verkligen inte. :( Synd bara att man skulle åka på en dyr tandläkarräkning nu också men vad gör man? På tisdag och onsdag är det skola igen så jag hoppas verkligen jag hinner fixa tanden innan det, och som sagt helst utan att dra ut den. Skulle ju vara kul att gå runt i skolan och ha ont, eller så inte!

I helgen har vi för övrigt varit på fest hos Lasse och Elina, kul! :) Vi badade badtunna, åt god mat och hade allmänt trevligt. Mysig kväll. Utöver det har vi väl inte gjort så överdrivet mycket, idag har vi haft en rätt lugn dag med lite småpyssel. Fredde var ute och målade soffbordet med orginalfärgen och sen en sväng i garaget och skruvade lite. Jag tog tag i diskberget och lite småstädning av köket, vi är så duktiga på att plocka fram saker men väldigt dåliga på att plocka bort. Det måste bli skärpning på oss, speciellt sen när vi flyttat! Vi får för övrigt flytta in senast den 15 januari, men eventuellt tidigare så det är lite spännande nu. Vi ska dock måla tak, tapetsera/måla väggar och byta golv innan vi flyttar in men vi behöver inte ha bråttom för egentligen har vi det väldigt bra här där vi bor, dessutom lär vi ju aldrig bo här igen så man ska väl kanske "njuta" av tiden som är kvar. Det är ju trots allt det första stället jag bott på utan mamma och pappa, och även första stället jag bott på tillsammans med Fredde. :)

Love you, honey. ♥

Kommentarer
Postat av: mamma

otur med din tand hoppas det inte blir dyrt.

ja ni bor bra och mysigt, men det blir det nog i

huset också. kram, vi hörs.hej då.

2009-11-03 @ 23:45:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0