Skön helg

Söndag igen. Jag sitter på jobbet i ungefär en timme till. Har betat av två av tre timmar. Skönt med korta pass på helgerna. Lite mysigt att jobba då för det är så lugnt och tyst och det ringer oftast inte så mycket. (med risk för att säga för mycket)

Den här helgen har varit ganska mysig och framför allt lugn. Igår låg vi i sängen till halv 1 (vakna!). Vi somnade före 12 på fredag men ändå var vi trötta som få igår. När vi väl tog oss upp så städade vi lite och satte den svarta ryamattan på plats. Fint blev det, och precis som det skulle vara från början! Nu längtar jag bara tills jag får ett OK av F att köpa det nya soffbordet så blir det inte så trångt kring soffan. :) Igår kväll var F hos Lasse och käkade surströmming och drack någon öl och bastade. Jag köpte hem lite chips & dipp och passade på att se på Sommarkrysset & en tjejfilm. Härligt, men läskigt när det börjat bli så mörkt ute! Bebisen fick även höra på lite Takida, vilket gillas. ;) Den hör nog inget än men snart! Då ska F tydligen spela mkt hårdrock för den stackars lille i magen. Allt för att det ska bli "pappas flicka" eller "pappas pojke". ;)

I fredags var jag till Happis till mor & far där även Emma & William var! Mosters sötaste lillkille! Han har blivit så himla stor nu, inte bara vuxit på längden utan även till sättet. Riktig busunge nu. :) Sötaste busungen dock! ;) Vi var även in på IKEA när vi ändå var där båda två. Glömde bort att jag åkte buss och inte ville ha med mig så mycket saker då det är jobbigt att bära upp allt. Ut kom jag med en plastback på hjul till leksakerna vi har för kompisars barn och syskonbarn. I den lådan rymdes lite smått och gott, bland annat doftljus (!) som jag satte i båda toaletterna. Jag som inte brukar gilla sådana, men det var mysigt och fint.

Nu när hösten börjar komma så kommer förhoppningsvis projekt förvandla gästrum till barnrum strax börja. (eller om vi väntar till RUL 29/9 först?!) I vilket fall som helst känner jag att jag vill göra det jag hade tänkt använda en eventuellt arbetslös sommar till; gå igenom och rensa! Städa skrubbar osv. Jag har lovat mig själv att jag aldrig ska bli en sådan som sparar på grejer som kan vara "bra att ha". Nej usch, bort med sånt!


Detta var längesen, nu är han inte alls lika liten. <3 (tänk att vi "snart" har en egen liten!)

Kommentarer
Postat av: mamma

hej

hoppas allt går bra, hoppas.

lycka till och kram.

2010-08-22 @ 22:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0