Vilken dag!

Jag förstår inte, vissa dagar när Fredde åker till jobbet (halv 7) är det så jäkla svårt att somna om?! Idag gav jag upp halv 8 då jag fortfarande låg klarvaken och dessutom var jättehungrig. Det har resulterat i att det blev en powernap på en timme innan F kom hem. Tyvärr hjälpte den inte så mycket för jag känner mig helt slut! Tur i oturen att jag bara jobbar 18-21 idag. Annars vet jag inte hur jag hade orkat.

I och med att jag var uppe så tidigt så var jag ute redan före kl 9 på en morgonpromenad. Det var visserligen skönt att ta sig iväg på en sådan. Efter det har jag kollat på tv, plockat i kök och vardagsrum, tvättat och hängt tvätt. Ändå ganska effektiv dag trots bristen på sömn. Får hoppas att jag orkar vara vaken till 10-11 ikväll så jag kanske får mer sömn imorgon på morgonen när jag ändå har 3 timmars kväll då med. :)

På tal om sömn så känns det som att det är det vi gör nuförtiden. I fredags somnade vi till Mission Impossible 2 och på lördagen var vi trötta när vi vaknde vid 10. Då förklarar jag det med att "ja men vi var ju uppe typ jättesent igår!" Fredde informerade mig då om att förr var det inte sent att gå och lägga sig halv 1. Och det stämmer. Förr kunde vi vara vakna till 1 en lördag kväll, nu är vi jättetrötta kl 12. Å andra sidan vaknar vi väl lite tidigare också när vi lägger oss tidigare. (förutom i söndags) Innan jag träffade F kunde jag gå och lägga mig 2 och stiga upp 9-10. Man måste ju ha blivit gammal. ;) Men sova är skönt! :)


Kommentarer
Postat av: mamma

hej

ska ni sova över om ni kommer?

ska ni ha köttet till middag?

2010-08-02 @ 23:16:28
Postat av: mamma

hej

ska ni sova över om ni kommer?

2010-08-02 @ 23:19:46
Postat av: Emma

Jag tror inte vi sover över. Det spelar ingen roll vad du gör till middag, å andra sidan älskar ju Fredde köttet ;)

2010-08-03 @ 10:59:18
URL: http://emliisch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0