Funderar

Sitter på jobbet som vanligt nuförtiden. Det har lugnat ner sig lite nu (*pepparpeppar*) så nu sitter jag mest och funderar på saker och ting. Och har ont i huvudet, försöker dock orka jobba till 20 om det bara går.

Imorgon ska vi till Luleå, vi ska ut och äta hela högen. Dvs. jag, Fredde, mamma, pappa, Emma, William & Micke. Blir nog kul. :) Det bästa av allt är att det verkar bli så att vi ska äta på Scandic, såå gott. :) Vi bodde ju där en natt jag och Fredde när vi hade varit tillsammans i ett år, och på kvällen åt vi i restaurangen där. Sällan man ätit så god mat! Okej, förlovningsmiddagen på Valdino var även den en höjdare men då var ju priset därefter också. ;) Hade vi ätit middag här i Piteå hade vi nog tagit med alla till Jävre, till MD's där. Där är det också god mat så ni vet! Nu verkar det säkert som att vi äter ute ofta men det gör vi faktiskt inte. Alla dessa gånger jag tagit med har vi firat något speciellt så vi äter faktiskt inte ute så ofta och oftast inte om det inte är något speciellt. Skulle bli dyrt i längden då vi gillar att äta en köttbit med klyftpotatis/potatisgratäng och sås (helst grönpepparsås) till.

Nä, nu drogs jag med av att tänka på allt gott. Man skulle kunna tro att jag är hungrig men jag åt en sen lunch innan jag åkte till jobbet (passande nog var det också kött). Dessutom har jag beställt lördagsmys med tacos av mitt älskade hjärta idag. Inte ofta vi har sånt mys så det ska bli nice, om nu inte F åker på en utryckning när han har jour idag.

För övrigt så är jag jättesugen på att åka till IKEA! Vi fick ett presentkort av Ida & Dan i inflyttningspresent så det kliar lite i fingrarna. Vi har nog insett att en vit ryamatta inte var det smartaste hos oss, det enda som var kritvitt efter ett tag var fyrkanten som är under bordet, resten blev....äckligt. Så nu vill jag ha min helsvarta som jag tänkte köpa redan från början men var korkad och köpte en gråsvart först och sen en vit. Crap. Nu är jag dessutom sugen på ett nytt soffbord då det känns som att vårat är för stort och så är det alldeles för lätt att samla saker i det..... Nä, no more skräpsamling för oss!


Vad tror ni om detta bord?...


...med denna matta under? Till vår soffa som är svart/grå. Borde ju inte bli för svart eller så då vi annars har rätt ljust vardagsrum med mycket vita möbler?!

Kommentarer
Postat av: Ida

sv; hehe jag har fått höra samma haha xD

2010-07-17 @ 20:33:45
URL: http://iddlapiddla.blogg.se/
Postat av: Erika

Vi har det där bordet och en sån matta - fast nu under sommaren så kör vi på en grön likadan. Den svarta lär nog åka fram till vintern igen.... :) Det jag skulle komma fram till var att kör på de där grejerna - det är schnyggt! :P

2010-07-19 @ 10:16:54
URL: http://erikasharmoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0