Funderingar igen

Tänk om man skulle ha ett FAST jobb i alla fall ett år? Det skulle vara så skönt att få fundera ut hur man ska göra med skolan i lugn och ro. Fortsätta? Byta program? Fundera lite mer? Just i dagsläget känner jag mig väldigt osäker på vad jag vill bli och då vill jag inte "slösa" pengar på att gå ett program ifall jag inte vill jobba med det. Vill jag bli förskollärare? Blir jag uttråkad av alla fasta rutiner? (tror det i dagsläget, vet att det finns rutiner på fler ställen)

En sak är då säker, jag älskar barn, så där är det inga frågetecken. Frågan är bara om jag verkligen vill ha det som yrke. Tidigare var jag ju inne på gymnasielärare (svenska + engelska) men vill jag bli det då? Har även börjat fundera på andra utbildningar men jag vet faktiskt inte alls hur jag ska göra. Jag har världens bästa klass nu så på det sättet skulle det kännas jättetråkigt att hoppa av/ta ett uppehåll för då kan jag ju inte gå i samma klass om jag börjar om.

Usch, vad svårt det ska vara att bestämma sig. Önskar att nån kunde bestämma åt mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0