Funderingar

Jag har börjat fundera på om jag verkligen vill bli förskollärare. Jag älskar barn och allt sådant men jag vet inte om jag skulle trivas att jobba med alla rutiner. Jag gillar ju när det händer saker och blir lätt uttråkad om man bara går efter samma hela tiden. Problemet är dock att jag tycker om att plugga det jag pluggar, det känns intressant och roligt nuförtiden. (Extra kul idag då jag fick tillbaka den senaste uppgiften jag lämnade in, med ett VG som resultat! :D) Samtidigt känner jag att för att det ska vara värt att plugga 2½ år till måste jag ju vara intresserad av att jobba inom det yrket i alla fall några år, eller? Det är ju inte så överdrivet roligt att ha studielån att betala tillbaka om man inte ens jobbar med det man läste till.

Vad tjorvigt det blir när man börjar fundera för mycket. Önskar att någon kunde bestämma åt mig! Ska nog inte göra något åt mitt "problem" än i alla fall, ska fundera lite till. Det är ju som ganska korkat att hoppa av och sen ångra sig med den underbara klass som jag har. Nåja, vi får se helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Emma

Du och ditt pluggande :) Barn är det bästa som finns man har aldrig tråkigt, tro mig ;) har ju här hemma ett charmtroll/busunge hihihihi

2010-06-08 @ 10:05:49
URL: http://emmasdiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0