Dag 4

Egentligen är det dag tre sedan min "omstart", men i och med att den började på måndag så är det väl dag fyra. Det är i alla fall dag 3 med en timmes powerwalk och det känns nice. Har tyvärr inte kommit iväg till något gym än, kanske ikväll? Beroende på hur F orkar, han jobbar ju 7-16 varje dag och får kanske inte alltid den sömn han behöver för att orka allt jag orkar och vill. Tycker dock att det blir roligare att gymma om han följer, dessutom har vi lika många gånger kvar på Korpen-kortet som vi skulle behöva "bli av med" nu när vi har tillgång till gym på annat vis. (F's jobb)

Såhär ser det iaf ut hittills:

Måndag: Ingen promenad. :(
Tisdag: ca. 1 timmes powerwalk
Onsdag: ca.45-50 min hyfsad powerwalk (för mig iaf, F skulle ju gärna gå sina monsterkliv men då får jag springa. ;)
Torsdag (dvs. idag): ca. 1 timmes powerwalk

Inget bröd har heller slunkit ner. Dessutom var jag mätt efter några spadtag höll jag på att säga, men jag menade "gaffeltag" av äggröran jag skulle äta till frukost idag. Är inte speciellt hungrig nu heller trots promenaden. Konstigt!

Ska kanske tillägga att min omstart inte beror på att vi slutade med LCHF, men vi åt bröd, kanske mer än vi hade behövt och fettintaget var väl inte det högsta förra veckan och det var inte lika roligt att väga sig som tidigare veckor. Kände därför att nej, nu vill jag verkligen hinna gå ner i vikt lite mer, helst till "delmålet" jag har, innan inflyttningsfesten. Jag brukar oftast klara sånt här bättre om jag har en grej att se framemot och vara "fin" för. Förra året när vi höll på med GI (eller nåt liknande) då hade vi som mål att gå ner till vår förlovningsdag (14/6) och det gjorde vi också. Tyvärr lät vi det barka iväg lite i sommar, trots det faktum att första gången vi åt godis efter uppehållet gjorde våra magar uppror (det gjorde ont vill jag lova!), och det fortsatte väl så fram till jul. Man gick upp det man gått ner + mer, inte kul! Så som sagt, NU KÖR VI!


Kommentarer
Postat av: mamma

hej har ni slutat närdå

2010-05-28 @ 10:10:18
Postat av: Emma

Nej vi har inte slutat :)

2010-05-28 @ 11:54:02
URL: http://tingsholmen.blogg.se/
Postat av: Emma

håll igång träningen + maten så kommer allt gå bra.. :P Jag och micke ska börja gå 1 timmes promenad varenda dag nästa månad. :)

2010-05-28 @ 18:37:01
URL: http://emmasdiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0